Щом си тук знаем, че се питаш дали практиките по йога са подходящи за теб и всъщност защо са толкова популярни в днешно време. Сигурно ти изникват и въпроси свързани с това какво да очакваш от йога класовете за начинаещи, дали ще успееш да се справиш, какви качества се развиват, колко често е добре да се посещават часовете и като цяло какво е йога всъщност. На всички тези въпроси ще намериш отговор в нашата статия,   която сме подготвили специално за тези, които искат да опознаят света на йога.

Продължаваме с основни въпроси, които предполагаме се питаш като начинаещ и ако не намериш отговор на някой очакаме да се включиш в нашата практика по йога в центъра на София или да опиташ нашите онлайн йога уроци.

За кого са подходящи часовете по „Йога за начинаещи“:

За абсолютно всички и като казваме всички имаме предвид наистина всички. Освен за напълно начинаещи нашите практики са подходящи за такива практикували йога, но не и по метода на Айенгар. Единственото условие е да имаш желанието да започнеш и разбира се  да си постоянен , което ще ти помогне да постигнеш най-добрите резултати.

В нашето студио практикуващите са както мъже и жени, така и деца и пенсионери. Освен, че няма значение полът и годините нашите сертифицирани инструктори работят с хора със здравословни проблеми и също с бременни. Разбира се към всеки практикуващ имаме индивидуален подход, тъй като знаем колко е важно да се съобразяваме с възможностите и целите на отделните личности.

Сега разбираш какво имахме предвид като споделихме, че Йога е подходяща за всички.

Какво е Йога накратко?

Думата Йога произлиза от санскритската дума yuj, която означава “съединяване, свързване” и често се тълкува като “съюз” или метод на дисциплина.

Тук е и място да вметнем, че йога не е само практиките на асани в залата или вкъщи, а е комплекс от духовни и физически инструменти, имащи за цел да обучат практикуващия да осъзнае собствената си природа.  Йога е древна индийска система за физическо и духовно самоусъвършенстване, възникнала преди повече от 5000 години.

Главната цел на йога е да се научим да наблюдаваме физическото и духовното тяло (мислите, намеренията, желанията, емоциите, взаимодействието с околния свят и др) и в последствие да знаем как да ги контролираме или поне как те да не ни контролират. Целите на йога са осъзнаването, саморегулиране, баланс и като цяло по-хармонично преживяване на случващото се.

Как можете да постигнете основните цели на Йога като начинаещ?

И как става това? Разбира се е трудно да се впуснем изведнъж ( а и на нас ни е трудно да обясним в една статия) в света на йога и да го разберем, затова и една от първите стъпки е да се запознаем с различните асани и правилното им изпълнение. И тук е моментът да подчертаем колко важно е правилното изпълнение на асаните и разбирането какво „правят“. При неправилно изпълнение на асаните освен, че очакваните резултати няма да са налице е много вероятно да се получат контузии вследствие на погрешното им изпълнение.

Ето защо йога за начинаещи е много подходяща за всеки, който иска да задълбочи познанията си в тази сфера. Това което може да очаквате от нашите преподаватели е освен индивидуалния подход. Cъщо така и детайлно и задълбочено обяснение как правилно да се изпълняват асаните. След като знаете това, спокойно може да практикувате йога навсякъде без притеснения, че ще се нараните. А ако не са подходящи часовете или локацията цялата тази важна информация може да откриете и в нашите онлайн уроци.

Ползите от практиките:

  • Укрепва нервна система
  • Укрепват тялото
  • Подобрява мобилността на ставите
  • Увеличават гъвкавостта
  • Подобрява цялостната координация и баланс на тялото
  • Тонизира мускулите
  • Подобрява стойката
  • Намалява стреса
  • Редуцира болките в ставите
  • Повишава координацията и фокуса

 

Съвети към начинаещите по Йога:

  • Не практикувай йога на пълен стомах. Уверие се, че са минали няколко часа след последното хранене. Ако не си яли преди това и се чувстваш без енергия може да хапнеш нещо леко, но не прекалявай, за да не напомни храната за себе си по време на практиката.
  • Увери се, че облеклото, с което ще практикуваш Йога ти е удобно и ти позволява свобода на движението. За добри резултати е важно преди всичко да се чувстваш комфортно по време на часа.
  • Предупреди преподавателя си ако имаш предишни или настоящи контузии, както и за каквото и да е неразположение. Важно е да имаме предвид тези фактори, за да може да се съобразим с тях.
  • Бъди търпелив. Както знаем, всичко хубаво и трайно се получвава с големи дози търпение.

И за да завършим тази статия подобаващо искаме да ти напомним, че всички сме били начинаещи в нещо поне веднъж в живота и знаем, че преди да станем добри в каквото и да е трябва  да сме търпеливи, постоянни и да не спираме да търсим.

Ако желаете да научите повече за Йога, можете да посетите нашия Йога Блог. Там ще намерите интересни и забавни статии на различни теми свързани с Йога.

Ако желаете да опитате Йога с помоща на професионални преподаватели, можете да погледнете часовете на практиките ни за начинаещи под тази статия. С радост ще ви посрещнем в нашето студио и ще дадем най-доброто от себе си, за да ви запознаем със свега на Йога.

Event Timeslots (7)

Петък
-
преподавател Албина Колева

Понеделник
-
преподавател Албина Колева

Сряда
-
Anna Danilova Anna Danilova

Понеделник
-
Anna Danilova Anna Danilova

Петък
-
Anna Danilova Anna Danilova

Четвъртък
-
Юлия Орлова Юлия Орлова

Вторник
-
Юлия Орлова Юлия Орлова

Leave a reply

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *