Как чрез метода на Айенгар йога можете да се радвате на здрав гръб?

Защо направихме специален клас: йога за здрав гръб?

Седенето пред компютър за дълъг период от време, заседналият начин на живот, неправилната стойка и постоянното напрежение и стрес, които ни връхлитат оказват влияние и върху нашето тяло и страдат гърба, шията и кръста. 

Най-често губим гъвкавостта във врата, усукванията в гръдния кош се заструдняват, а дори и при леко натоварване болката в кръста се обажда. Ако забележите, че са на лице някои от тези проблеми е важно да обърнете внимание на физическото си здраве и съзнателно да работите, за да предотвратите по-сериозни бъдещи проблеми, които е много възможно да се появят ако не вземете мерки навреме. 

По време на практиката се използва реквизит като йога тухлички, въжета, одеала, йога колани, столове и др , именно и това отличава йога по метода на Айенгар от обикновените практики по йога.  А защо ни е необходимо всичко това?

Защото всяко тяло е различно като структура и възможности, за някои влизането и стоенето в определена поза е по-трудно и дори в някои случаи невъзможно, а при други е безпроблемно. Този реквизит помага на всеки да изпълнява последователността от асани по най-ефективния начин, съобразен с индивидуалните способности и цели. И няма да лъжем, някои пози са толкова по-удобни с помощта на някои от тези помощни средства, че често практикуващият си купува за вкъщи.

Чрез специално създадената практика по йога за здрав гръб по метода на Айенгар първата стъпка е напрежението в спастичните мускули да се освободи чрез последователност от пози, които включват усуквания, разтягания, удължавания и др.

След което дълбоките мускули, които поддържат гръбначния стълб се удължават и укрепват, което и впоследствие довежда до премахване на болката и превенция от появата на различни дискомфортни състояния като ишиас, дискови хернии, спонднилоза и др. Практика въздейства благоприятно на междупрешленните дискове, мускулите, ставите и сухожилията.

За кого са подходящи практиките по йога за здрав гръб по метода на Айенгар ?

Подходящи са за хора с: 

  • Болките в гърба, причинени от дълго време прекарано пред компютър, стрес, неправилна позиция на тялото, травма и др.
  • Дискова херния
  • Наличието на увреждане на гръбнака
  • Дискова хернияю
  • Ишиас
  • Спондилолистеза и др.

Какви са ефектите от редовните практики?

  • Облекчаване и дори премахване на болките в гърба: сакрумът, долната част на гърба, гръдния и гръбначния стълб;
  • Подобряване на кръвообращението, което допринася за по-лесно възстановяване от травми и по-ефективна практика;
  • Подобрява се подвижността на ставите ;
  • Еластичността на връзките се възстановяват;
  • Подобряване на стойката;
 

Много могат да са причините за поява на болка в гърба и повечето от тях могат да бъдат избегнати и лекувани със съзнателна и целенасочена йога практика, както в случая е йога за здрав гръб по метода на Айенгар. От този тип практика освен терапевтичен резултат може да очаквате и общоукрепващ. Вярваме, че винаги е по-добре да се погрижим за себе си преди да настъпят по-сериозни проблеми.

Event Timeslots (4)

Понеделник
-
Anna Danilova Anna Danilova

Петък
-
Anna Danilova Anna Danilova

Четвъртък
-
преподавател Маргарита Димитрова

Вторник
-
Anna Danilova Anna Danilova

Leave a reply

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *