Айенгар йога е един от най-традиционните йога стилове, с хиляди последователи по целия свят. Това не е изненадващо, защото този вид на йога носи осезаеми ползи за тялото. Ако все още не сте решили какъв стил на йога да изберете за себе си, тогава чуйте седем аргумента в полза на Айенгар йога.

1. Развива гъвкавост

За да практикувате този тип йога, не е нужно да сте акробатичен гимнастик, но практикувайки редовно, има шанс да станете такъв. В хода на премерена, спокойна практика, при която няма място за резки движения, гъвкавостта се увеличава и вероятността от наранявания (които често са най-силната пречка за гъвкавостта) намалява. Използването на реквизит ще спомогне за пълното изпълнение на асаните дори за тези, които не стигат до пръстите на краката.

2.Укрепва мускулите

Но Айенгар йога не е само за разтягане, но и за сила. Практиката, макар и плавна, е доста интензивна, така че не мислете, че ще лежите на килимчето, без да правите нищо. След няколко месеца постоянство ще забележите, че тялото ви е станало тонизирано, а силовите асани са станали по-лесни.

3.Успокоява ума

В залата за йога трябва да се съсредоточите върху правилното положение на тялото, а не върху хаотичните мисли – това е чудесна дисциплина на ума.

4.Облекчава болката

Много новодошли, които идват да практикуват заради болки в долната част на гърба и шията, в крайна сметка се превръщат в здрави и активни практикуващи. Правилната работа с асани, спокойно дишане и редовни упражнения помагат да забравите за болката.

5.Изравнява и възстановява тялото

Йога е прекрасен начин за изцеление, който обаче може да причини сериозна вреда на тялото ако се практикува грешно. Айенгар йога се различава от другите стилове по това, че обръща специално внимание на правилното изпълнение на асаните – чудесен вариант за начинаещи, които искат да овладеят позите правилно.

Айенгар йога

6.Предпазва от болести

Заболяванията най-често се появяват, когато някои процеси в организма не протичат както трябва. Айенгар йога помага за подобряване на състоянието на човек като цяло, стимулирайки лимфната система, нервната система, метаболизма и т.н.

7.Подобрява навиците

Научавайки се да контролира ума си (да го успокоява), човек едновременно започва да управлява своите обсесии и лоши навици. Вече не залитате по мазни, твърде сладки храни, или пък изоставяте без колебание  токсична връзка – понижавайки нивата на стрес в организма с помощта на йога, това е напълно възможно.

Практикувайте с нас:

График

Йога онлайн

Leave a reply

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *