10 аюрведични принципа, с които трябва да започнете годината си

Простите насоки за ежедневните ритуали и рутинни процедури ще ви поддържат здрави, щастливи и изпълнени с енергия.

Лягай си по-рано. Според Аюрведа ранното лягане е един от най-добрите начини за поддържане на здравето. Тялото ни се освобождава от токсините и се обновява в интервала от 22 до 2 часа, така че се опитайте да си лягате преди това време след като изключите всички джаджи.

започнете годината си изгрев на 25 декември
започнете годината си изгрев на 25 декември

Станете със Слънцето. Аюрведа твърди, че сънят след изгрев запушва комуникационните ни канали с примеси, които ни карат да се чувстваме депресирани и летаргични.

Започнете деня си с вода. Веднага след събуждане направете леки упражнения за разтягане и изпийте чаша вода – това ще активира всичките ви органи и ще подобри процеса на храносмилане.

Изпразнете червата си. Създайте си навика да започвате деня си с ходене до тоалетната: нашият стомашно-чревен тракт е един от ключовите фактори за благосъстоянието и неговата небалансирана работа води до натрупване на токсини в тялото.

Използвайте скрепер, за да почистите езика си. Аюрведа отдава голямо значение на устната хигиена. Премахването на плаката с скрипер може да помогне за прочистването на устата ви от токсини и да подпомогне здравословното храносмилане. В допълнение към това, можете да сложите и чесън в солена вода.

Завършете почистването. Интуитивно пръскаме студена вода в лицето си, за да се освежим и да се почувстваме освежени – в Аюрведа този ритуал се използва за поддържане на здраве на очите ни.

Направете си масаж. Абхянга е аюрведичен масаж на тялото с топло масло, което тонизира мускулите, овлажнява кожата и успокоява нервната система. Започнете с ушите, шията и горната част на гърба и след това преминете към ръцете, стомаха, краката и стъпалата.

Правете йога и медитирайте. Според Аюрведа идеалният ред за изпълнение на тези практики е следният: започнете с йога, след като работите върху асани, преминете към дихателни техники и след това завършете със спокойна медитация.

Вземете релаксираща вана. Аюрведа разглежда този ритуал не само като един от най-добрите начини за поддържане на здравето, но и като инструмент, който да ви помогне да се отпуснете и да останете сами.

Хранете тялото си с правилните храни. Аюрведичното хранене включва три хранения на ден, най-голямото от които е обяд. Аюрведичната закуска трябва да е лека и да включва например печена ябълка и овесена каша. Ако искате да опознаете по-добре кулинарните традиции на Аюрведа, ще бъдете приятно изненадани от разнообразието от рецепти, които тя предлага.

Прочети още за Аюрведа

Следвайте Анна Данилова в Ютуб

One Comment
  1. Avatar

    Ана, благодаря за ценните съвети и насоки с цел укрепване на здравето. Благодарение на теб преди време стъпих здраво на краката си, когато ме боляха, нямах сили и трудно ходех. Благодаря ти

Leave a reply

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *